Η
πρόταση μας είναι για σύστημα με βάση
τις ευρωπαικές προδιαγραφές και οδηγίες
που ήδη λειτουργεί στην Ευρώπη σε μεγάλες
και μικρές πόλεις και βασίζεται στην
διαλογή στην πηγή με οικονομικό κίνητρο
και για τους πολίτες ώστε να είναι
απόλυτα ασφαλής η επιτυχία του.
Σχετικά και το ραπόρτο ενός τέτοιου
συστήματος όπως το εφαρμόζουν στο ΣΕΒΕΖΟ
Ιταλίας, μια πόλη των 25.000 κατοίκων βόρεια του Μιλάνου, με
διαλογή στην πηγή (6 ροές) και ποσοστό
ανακύκλωσης 74%.
Η
προκαταρκτική μελέτη σκοπιμότητας που
κάναμε για πόλη 12.000 κατοίκων στην Φθιώτιδα με την βοήθεια ειδικού επιστήμονα Μηχανολόγου Μηχανικού
συνεργάτη μας ως προκαταρκτική μελέτη,
με ασφαλείς υποθέσεις προκύπτει ότι:
Για Δήμο 12.000
κατοίκων
Α)
Με βάση την ελάχιστη απαίτηση του εθνικού
σχεδιασμού προδιαλογής από τους Δήμους
και ανακύκλωση ως στόχο για το 2020 που είναι μόνο 54%, η εξοικονόμηση για τον
Δήμο θα φθάνει με ασφαλείς υποθέσεις
το ποσό των 800.000 ευρώ / έτος. Εάν μάλιστα
ληφθεί υπ' όψιν η επερχόμενη αύξηση στα
τέλη εισόδου στους ΧΥΤΑ του ΦΟΔΣΑ στην Λαμία, η
εξοικονόμηση με το δοκιμασμένο σύστημα
που προτείνουμε θα είναι σημαντικά
μεγαλύτερη λόγω της δραστικής ελάττωσης
των σύμμεικτων.
Β)
Με βάση ποσοστό 74% αντί 54% για το ποσοστό
προδιαλογής το οποίο θεωρούμε σύντομα
εφικτό για τον Δήμο, η εξοικονόμηση
για τον Δήμο θα είναι με ασφαλείς
υποθέσεις της τάξεως των 1.100.000 ευρώ/έτος.
Υπ'
όψιν ότι και στις 2 περιπτώσεις Α και Β
λάβαμε υπ' όψιν τέλος εισόδου στον ΦΟΔΣΑ
Λαμίας 50 ευρώ/τόνο σύμμεικτων ενώ
πληροφορούμεθα ότι πιθανόν σύντομα η
τιμή θα ανέβει στα 90 ευρώ/τόνο !! Άρα η
αποφυγή του με το σύστημα που προτείνουμε
θα ανεβάσει ακόμη το κέρδος του Δήμου.
Θεωρούμε
ότι οι Δήμοι έχουν κάθε δικαίωμα να
επιδιώξουν στόχους υψηλότερους των
ελάχιστων του Εθνικού σχεδιασμού που
αν και μικροί κατά την εκτίμηση μας, οι
πρακτικές των περιφερειών συχνά δείχνουν
ότι δεν θα πετύχουν ούτε το 1/4 του στόχου
! Παράδειγμα περιφέρειας που για σύνολο
σύμμεικτων 273.000 τόννων/έτος ετοιμάζει
εγκατάσταση υποδοχής σύμμεικτων για
200.000 τόνους/έτος, ενώ με βάση την προοπτική
του 54% ως ελάχιστου, θα έπρεπε η εγκατάσταση
που ετοιμάζει να είναι το πολύ για 126.000 τόνους/έτος
!
Η
προμελέτη μας πείθει ότι οι αποκλίσεις
ωφέλειας του Δήμου από πιθανές αναθεωρήσεις
δεδομένων θα είναι ελάχιστες ενώ τα
αρχικά έξοδα εφαρμογής του συστήματος
που προτείνουμε θα αποσβεστούν από τα
οφέλη εντός των ολίγων πρώτων εβδομάδων
ή μηνών.
Από
επαφές μας με την τοπική Κοινωνία το
σχέδιο που προτείνουμε συναντάει ήδη
ευρυτάτη αποδοχή και η αποδοχή του θα
ανυψώσει το κύρος του θεσμού της
αυτοδιοίκησης.
Πνεύμα
κοινωνικού σκοπού που συνάδει με τις
αξίες που υπηρετεί ο θεσμός με στόχο
την θεσμοποίηση της Κοινωνίας, την
Δημοκρατία δηλαδή. Εξάλλου "των
Ελλήνων οι Κοινότητες" είναι που
κράτησαν ζωντανό τον Ελληνισμό και επί
Τουρκοκρατίας.
Σχετικά
με την άποψη ότι “ο κόσμος χρειάζεται
παιδεία για ένα τέτοιο σύστημα” θεωρούμε
ότι δεν ισχύει. Αρκεί να σκεφτούμε ότι
οι μπλε κάδοι πανελλαδικά έχουν σχετική
επιτυχία (για τις εταιρείες ανακύκλωσης)
μόνο και μόνο λόγω της οικολογικής
συνείδησης των κατοίκων και χωρίς
οικονομικό κίνητρο γι' αυτούς.
Ενώ βασικά είναι οικονομικά επιζήμιοι
για τους Δήμους .
Για την
συλλογή πόρτα-πόρτα θα χρειαστούν 5τονα
φορτηγά, χώρος στεγασμένος 400 με 500 τμ
με γραφείο ηλεκτρονικής οργάνωσης σε
οικόπεδο 1-2 στρεμμάτων. Εδώ το κόστος
θα εξαρτηθεί από την αξιοποίηση τυχόν
υπάρχοντος χώρου και μέσων.
Με δεδομένο
ότι παρόμοια συστήματα ήδη λειτουργούν
στην Ευρώπη με 450 κατοίκους ανά εργαζόμενο
στην καθαριότητα του Δήμου, με βάση τα
στοιχεία που πήραμε, ήδη υπερκαλύπτεται
αυτό το δεδομένο στον Δήμο.
Επίσης θα
χρειαστεί εξοπλισμός όπως 1 γεφυροπλάστιγκα,
1 δεματοποιητής χαρτιών, μετάλλων κλπ, 1
θρυμματιστής γυαλιού, κάποιο σύστημα
μηχανικής διακίνησης - ταινιόδρομος.
Συνολικού κόστους εξοπλισμού αρχικά 70.000 και αργότερα το πολύ 150.000 ευρώ.
Συνολικού κόστους εξοπλισμού αρχικά 70.000 και αργότερα το πολύ 150.000 ευρώ.
Επαναλαμβάνουμε
εδώ ότι τα αρχικά έξοδα θα αποσβεστούν
τάχιστα ενώ ο εξοπλισμός
θα μπορεί να αποκτηθεί σταδιακά.
Ανακεφαλαίωση
στόχων οικονομικών αποτελεσμάτων.
Α) Περίπτωση στόχου ποσοστού 54%
προδιαλογής και αξιοποίησης με βάση
τον εθνικό σχεδιασμό για το 2020 που εμείς
θεωρούμε χαμηλό, το όφελος του Δήμου θα
είναι 800.000 ευρώ/έτος.Β) Περίπτωση στόχου ποσοστού 74% προδιαλογής και αξιοποίησης ως στόχο για το 2020 που θεωρούμε εφικτό με βάση το σύστημα διαχείρισης που θα σας οργανώσουμε, σύστημα δοκιμασμένο πανευρωπαικά σε πόλεις μικρές και μεγάλες, το όφελος του Δήμου θα είναι 1.100.000 ευρώ/έτος.
Ας ληφθεί υπ' όψιν ότι
με τις επικείμενες αυξήσεις των χρεώσεων
του ΦΟΔΣΑ τα παραπάνω νούμερα για την
ωφέλεια θα είναι ακόμη μεγαλύτερα.
100% ανακύκλωση στο Καμικάτσου Ιαπωνίας |
Για και με το θέμα στόχευση και σε συλλογικότητες/σωματεία οικολογικού σκοπού και μικρότερες κοινότητες, δημοτικά διαμερίσματα σε ιδιωτική βάση, θα επιτρέψει διείσδυση πολιτική σε λαικά στρώματα. Οι Δήμοι αποδεικνύεται μέχρι σήμερα ότι δεν τα διαχειρίζονται σωστά οπότε οι πολίτες νομικά μπορούν να τα διαχειριστούν ολικά ή μερικά επ' ωφελεία των και του περιβάλοντος. Υπ' όψιν ότι τα απορρίματα είναι ιδιοκτησία των πολιτών (π.χ. τις συσκευασίες τις έχουν πληρώσει στο σούπερ μάρκετ) που τα διαθέτουν στους Δήμους επειδή κανείς δεν τους πρότεινε κάτι άλλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχομε το παράδειγμα του σχολείου στη Νέα Μάκρη που μας ανάλυσε η εκεί δασκάλα στην τελευταία σχετική παρουσίαση. Με μόνο μια πρόχειρη διαχείριση των ανακυκλώσιμων ο σύλλογος γονέων είχε κέρδος 18.000 ευρώ.
Μέχρι και 80% του ποσού των δημοτικών τελών οφείλονται στην διαχείριση των ΑΣΑ από τους Δήμους.
Η πρόταση μας είναι για σύστημα με βάση τις ευρωπαικές προδιαγραφές και οδηγίες που ήδη λειτουργεί στην Ε.Ε. σε μεγάλες και μικρές πόλεις και βασίζεται στην διαλογή στην πηγή με οικονομικό κίνητρο και για τους πολίτες ώστε να είναι απόλυτα ασφαλής η επιτυχία του.